Декларування доходів у 2023 році: перший етап успішно завершено
Західне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства інформує, що встановлених фактів неподання чи несвоєчасного подання декларацій суб’єктами декларування за звітні періоди 2021 та 2022 років в апараті управління не виявлено.
Кампанія декларування за звітні періоди 2021 та 2022 років, яка завершилася 31 січня 2024 року, була унікальною, оскільки декларанту одночасно необхідно було подати дві, три або чотири декларації.
Нагадуємо, що до 31 березня 2024 року включно триває кампанія декларування за 2023 рік.
Оновлений посібник щодо декларування від Національного агентства з питань запобігання корупції станом на 10.01.2024р. розміщено на сайті НАЗК:
►ПОСІБНИК ЩОДО ДЕКЛАРУВАННЯ СТАНОМ НА 10.01.2024 (pdf)
Управління підключено до Єдиного порталу повідомлень викривачів
Будь-яка особа, якій стала відома інформація про корупційне, або пов’язане з корупцією правопорушення, може повідомити про це на Порталі. Законодавство не містить будь-яких обмежень з цього питання. Однак не кожна людина може набути статус викривача.
Особа вважається викривачем за сукупності таких умов:
- повідомити про корупцію має фізична особа (громадянин України, іноземець, особа без громадянства), яка переконана, що її інформація є достовірною;
- наведена у повідомленні інформація повинна містити факти, що доводять можливе вчинення іншою особою корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, які можна перевірити;
- ця інформація стала їй відома у зв’язку з її трудовою, професійною, господарською, громадською, науковою діяльністю, проходження нею служби чи навчання.
У разі відсутності хоча б однієї з вищевказаних умов особа вважається заявником!
Якщо вам відомі факти таких правопорушень, повідомляйте про них на Єдиний портал повідомлень викривачів.
Подання повідомлень (у тому числі анонімних) через внутрішні канали повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» здійснюється через відкритий для цілодобового доступу Єдиний портал повідомлень викривачів.
Посилання на Портал викривачів:
https://whistleblowers.nazk.gov.ua/
Заходи щодо мінімізації можливості виникнення конфлікту інтересів у Західному міжрегіональному управлінні лісового та мисливського господарства та врегулювання конфлікту інтересів у разі його виникнення:
- Проведено круглий стіл 10.10.2024р. з працівниками управління на тему «Конфлікт інтересів та його складові» з метою недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів, врегулювання конфлікту інтересів у разі його виникнення та невідкладного, у письмовій формі, повідомлення безпосереднього керівника про наявність конфлікту інтересів та вжиття всіх необхідних заходів, спрямованих на запобігання конфлікту інтересів.
- Ужиття заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів, а саме суперечності між особистими інтересами та службовими повноваженнями, наявність якої може вплинути на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи не вчинення дій під час виконання наданих посадовій особі службових повноважень
- Забезпечення обов’язкового надання особами, які претендують на зайняття посад у Західному міжрегіональному управлінні лісового та мисливського господарства, відомостей про близьких осіб, які будуть працювати з ними в одній сфері та можуть призвести до виникнення конфлікту інтересів під час виконання нею своїх посадових обов’язків після призначення її на посаду.
Автозаповнення декларації:
НАЗК презентувало нову функцію
НАЗК презентувало нову функцію часткового автозаповнення чернетки декларації в Єдиному державному реєстрі декларацій. Ця функці я дозволяє НАЗК автоматично збирати дані про майно та доходи декларанта і його сім'ї, які є у розпорядженні держави. Нова можливість прискорює процес заповнення декларації та допомагає виявити неактуальну інформацію або помилки, що може бути корисним у майбутньому
11 жовтня 2024 року НАЗК презентувало нову функцію - часткове автозаповнення чернетки декларації в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (Реєстрі декларацій).
Часткове автозаповнення чернетки декларації дозволяє НАЗК зібрати для декларанта дані про його та членів сім’ї майно і доходи, які знає про них держава, та автоматизований доступ до яких має НАЗК.
Завдяки новій функції декларант має можливість не лише швидше заповнити декларацію, а й побачити неактуальну інформацію або помилки в інших реєстрах, виправити їх, що може стати йому в нагоді в майбутньому. Подальше збільшення обсягу інформації, що може бути перенесена у чернетку декларації, можливо за умови оцифрування документів. Це збереже документи від втрати, що особливо актуально в час повномасштабної війни, коли паперові дані можуть бути знищені в одну мить.
Одна кнопка «Автозаповнення» передбачає три кроки декларанта до мети.
Перший крок – збір інформації про себе та членів сім’ї через функцію «Дані для декларації» з використанням мобільного застосунку Дія.
Другий – обрання із запропонованих обʼєктів декларування ті, що мають бути перенесені у чернетку декларації, та перевірка достовірності даних про такі об’єкти.
Третій – підтвердження перенесення обраних об'єктів до чернетки декларації та її подання.
Автоматизоване перенесення даних не звільняє декларанта від обов'язку зазначення у декларації всієї інформації про свої активи і доходи, у тому числі додаткової інформації, яка відсутня або не може бути перенесена з реєстрів. При цьому сформувати довідку «Дані для декларації» можливо один раз на рік.
Інформація розташована за посиланням:
https://nazk.gov.ua/uk/avtozapovnennya-deklaratsii-nazk-prezentuvalo-novu-funktsiyu/
Проведено круглий стіл 26.12.2024р. з працівниками Західного МУЛМГ на тему
«Види декларацій та порядок Їх подання»
Законом та Порядком № 449/21 передбачено три види декларацій:
1) щорічна декларація – декларація, яка подається відповідно до ч. 1 ст. 45 Закону, або абз. 2 ч. 2 ст. 45 Закону в період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та за загальним правилом містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.
Обов’язок подавати щорічну декларацію виникає в суб’єкта декларування:
щороку протягом строку здійснення діяльності, яка передбачає обов’язок подання декларації, або перебування на посаді, яка зумовлює здійснення такої діяльності (щорічна декларація (продовжується діяльність).
Для цього у розділі І «Вид декларації та звітний період» декларації слід обрати позначку «я продовжую виконувати функції держави або органу місцевого самоврядування»;
наступного року після припинення діяльності, яка передбачає обов’язок подання декларації, або перебування на посаді, яка зумовлює здійснення такої діяльності (щорічна декларація (після звільнення).
Для цього у розділі І «Вид декларації та звітний період» декларації слід обрати позначку «я припинив(ла) виконувати функції держави або органу місцевого самоврядування (після звільнення)»;
2) декларація при звільненні – декларація, яка подається відповідно до абз. 1 ч. 2 ст. 45 Закону протягом 30 календарних днів з дня припинення діяльності.
Така декларація подається за період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб’єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду, яким є останній день здійснення діяльності, яка передбачає обов’язок подання декларації, перебування на посаді, яка зумовлює здійснення такої діяльності.
Днем припинення діяльності є останній день виконання функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у пп. «а», «в» – «ґ» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону, у тому числі перебування на посадах, зазначених у п. 1, пп. «а», «в» – «ґ» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону.
Відлік строку подання декларації при звільненні починається з 00 годин 00 хвилин дня, наступного за днем припинення діяльності.
Якщо в особи упродовж звітного періоду були підстави для подання декларації при звільненні декілька разів, кожна з них має бути подана за період, який не був охоплений раніше поданими деклараціями.
3) декларація кандидата на посаду – декларація, яка подається відповідно до ч. 3 ст. 45 Закону та охоплює звітний період з 01 січня до 31 грудня включно, що передує року, в якому особа подала заяву на зайняття посади, якщо інше не передбачено законодавством та за загальним правилом містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.
Як правило, така декларація подається після визначення особи переможцем конкурсу, до дня призначення або обрання особи на посаду. Водночас необхідно звертати увагу на вимоги спеціальних законів.
Так, особа, яка бажає взяти участь у конкурсі на посаду державної служби категорії «А», зобов’язана подати до конкурсної комісії підтвердження подання декларації за минулий рік (п. 8 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про державну службу»).
Якщо особа стає переможцем конкурсу на декілька посад в одному органі та раніше не подавала декларацію за минулий рік, вона подає одну декларацію кандидата на посаду, вказуючи посаду, на яку має намір бути призначеною.
Якщо особа, у якої виник обов’язок подати декларацію кандидата на посаду, незалежно від обставин вже подала щорічну декларацію (з будь-якою позначкою) за минулий рік, декларація кандидата на посаду за цей період не подається (пп. 3 п. 2 розділу ІІ Порядку № 449/21).
Водночас, якщо подана декларація кандидата на посаду охоплювала попередній звітний рік, а в особи виник обов’язок подати щорічну декларацію за той самий звітний період, то особа зобов’язана подати щорічну декларацію.